第105回日本医学物理学会学術大会

演題募集要項 English Instruction

演題募集要項

演題申込は以下の説明をご確認の上、本ページ最下部のリンクから演題登録システムへ入り手続きを行ってください。

1.演題申込資格

2.演題申込期間

2012年10月19日(金)〜2012年11月19日(月)

3.発表形式

4. 演題申込方法

演題申込は演題登録システム(本ページ最下部にリンクがあります)にて行ってください。
申込には次の事項が必要です。あらかじめご用意の上、申し込んでください。

  1) 発表者の氏名、ふりがな(日本語表記)
  2) 発表者の氏名(英語表記)
  3) 発表者の会員番号
  4) 発表者の所属機関名(日本語表記)
  5) 発表者の所属機関名、都市名、国名(英語表記)
  6) 発表者の所属機関の郵便番号、住所(日本語表記)
  7) 発表者の所属機関の電話番号、FAX番号
  8) 発表者の電子メールアドレス
  9) 連絡先の郵便番号、住所 (所属機関以外を連絡先とする場合のみ必要)
  10) 連絡先の電話番号、FAX番号 (所属機関以外を連絡先とする場合のみ必要)
  11) 共同発表者の所属機関名(日本語表記)
  12) 共同発表者の氏名(日本語表記)
  13) 発表分野カテゴリー
    希望する発表分野カテゴリーの記号を選択してください。
    a. X線診断  b. 磁気共鳴  c. その他画像診断  d.放射線治療(光子・電子)
    e. 放射線治療(粒子)  f. 放射線治療(小線源)  g. 放射線計測
    h. 放射線防護  i. 核医学  j. 画像情報  k. 医療情報  l. 教育
    m. その他  n. 機器展示発表
  14) キーワード
    発表内容を示すキーワードを5つ入力してください。
  15) 演題名(日本語表記)
  16) 演題名(英語表記)
  17) 抄録本文

抄録は演題採否の審査、及びCyPos用抄録として使用します。日本語または英語表記のいずれかを指定して作成してください。目的、方法、結果、考察、結論等を簡潔に、日本語表記の場合は全角700字、英語表記の場合は半角300ワード以内にまとめてください。
抄録に図および表を挿入することはできません。
※なお、抄録本文は「背景・目的」、「方法」、「結果・考察」、「結論」に従って明確に記述してください。これらが守られない場合は、演題を採用しない場合があります。

  18) パスワード

パスワードと演題申込み時に表示される登録受付番号は、登録情報の修正、報文集用論文のアップロードなどで必要となります。忘れずに記録してください。

5. 演題の採否

演題の採否はプログラム委員会が決定します。採否の通知は12月19日(水)を予定しています。

6. 報文集

演題が採択された場合(採否の通知以降)、「報文集登録」に記載された要項に従って報文集用論文を作成し、演題登録システムへアップロードしてください。

報文集原稿締切:2013年1月23日(水)(予定)

7. CyPos

採択されたすべての演題は、CyPosシステムへアップロードする必要があります。期間は2月5日(火)−3月8日(金)(正午)です.CyPosアップロード用ファイル、アップロードの方法については、「CyPos登録」をご参照ください。ただし,CyPos及び口頭発表の両方の2枚目に利益相反のスライドを入れることを推奨します。

8. 学術大会賞

CyPosにアップロードされたファイルと報文集用論文をもとに、すべての演題の中から優秀な発表者に対して学術大会賞を授与します。

9. 英語プレゼンテーション賞

英語による口演者のなかから優秀な発表者に対して英語プレゼンテーション賞を授与します。

Instruction for Submission

Those who wish to present a paper must submit an abstract and author information to our online registration system shown at the end of this page according to our guideline.

1. Qualification Requirements

Presenting author must have a membership.
Please sign up for our membership if you are not a member so far. 
URL for sign up for our membership: http://www.jsmp.org/nyukai/nyukai.html

2. Period for Abstract Submission

October 19, 2012- November 19, 2012

3. Presentation type

Oral, Cypos only, Exhibit

Date, time, and room for oral presentations will be included in the letter or email of acceptance.

4. Submission guidelines

Please fill in the following fields and press "Confirm to submit" shown below.

  1. Name of Presenting Author
  2. Type of Membership and Membership No
  3. Institution/Affiliation
  4. City, Country of Institution/Affiliation
  5. Postal code and Address of Institution/Affiliation
  6. Telephone and Fax Number:
  7. Email Address:
  8. In the case that the co-authors' institution is different from the presenting author's, enter the names of those institutions, and select the numbers which indicate institutions you list below
  9. Name of co-authors'
  10. Category
    a Diagnostic Imaging (X-ray),b. Magnetic Resonance,c. Diagnostic Imaging(others),d. Radiation Therapy (photon・electron),  e. Radiation Therapy (particle), f. Radiation Therapy (brachytherapy), g. Radiation Measurement, h. Radiation Protection, i. Nuclear Medicine, j. Image Processing, k. Medical Information, l. Education, m. Others, n. Medical Equipment Display
  11. Keyword (5 or less)
  12. Title of Abstract (Limited to 20 words.)
  13. Abstract (Limited to 300 words)
    a Diagnostic Imaging (X-ray)  b. Magnetic Resonance   c. Diagnostic Imaging(others)
    d. Radiation Therapy (photon・electron)  e. Radiation Therapy (particle) 
    f. Radiation Therapy (brachytherapy)  g. Radiation Measurement  h. Radiation Protection i. Nuclear Medicine  j. Image Processing  k. Medical Information  l. Education m. Others  n. Exhibits

  14. Passwords

5. Notification of acceptance

The presenting author will receive the notification of acceptance by e-mail until December 19, 2012.

6. Proceedings

Please upload the PDF or Word file of your proceedings into the same system as the abstract submission according to an instruction for proceedings after your paper was accepted.  The instruction for proceedings will be appeared in this home page before the notification of acceptance. 

7. CyPos

All of the participants who have been accepted to present at 105th JSMP need to upload the Cypos PowerPoint file through the Cypos system.  The term for registration will be from February 5 to 12:00pm, March 8.  Please take a look at the Cypos registration page, which will be announced soon.  Please note that the105th JSMP executive committee recommends all of presenters to include the "Declaration on Conflict of Interest" slide as the second slide in both of the Cypos and presentation files.

8. Awards

Paper Award and English Presentation Awards will be announced in this home page before or during the 105 JSMP meeting in Yokohama.

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